Sommerferie er skønt. Vi slapper af og har tid til os selv og hinanden. Dagene flyder ud i et eller er fyldt med oplevelser.

Men hvordan ser du ud, når ferien er slut?

Hvordan har din krop det?

Er den stærk og overskuds-agtig eller mere rund og blød end nogensinde?

 

Måske skulle jeg hellere spørge dig, bruger du sommerferien på:

-at drage omsorg for dig selv, ved at tage kærlige valg og gøre ekstra gode ting for din krop

eller

-vise din krop kærlighed, ved ikke at nægte den noget (for nu skal vi jo rigtig hygge). Heller ikke selv om du bliver dårlig bagefter?

 

I mange år tog jeg ALTID mindst 2 kg på når jeg var på sommerferie. Altså bare en uges tid.

Bagefter tog det altid op til ½ år!!!! at komme tilbage til normalvægten.

 

UFEDT!

Hvis du aldrig har oplevet det, jeg taler om, så kan du få glæde af de 10 tips jeg har samlet herunder. Bare så du også kan prøve det.

 

10 tips til at ØGE din vægt i sommerferien:

  1. Sig aldrig nej til øl, vin eller sodavand. Hvis de andre skal ha, skal du ha mindst ligeså meget
  2. Spis is hver dag (også selv om du egentlig ikke kan tåle det. Det er jo sommerferie, så det skal man bare). Gå ikke efter lidt er godt, men accepter at det er svært at beslutte dig og det er så billigt. Så tag bare en af hver!
  3. Spiser i mad fælles, så sørg for at få mindst din andel. Hvor meget du indtager afhænger ikke af din appetit, men hvad de andre spiser.
  4. Bare fordi du normalt aldrig kunne drømme om, at hælde hvidt brød med nutella på tanken, betyder det ikke, at du ikke skal spise det som morgenmad på ferien. Eventuelt bare som en lille “ekstra” ud over det andet du spiser.
  5. Erstat gerne det meste af den vædske, du plejer at indtage med søde eller alkoholiske drikkevare.
  6. Ferie handler om at slappe af. Sørg for at bruge din krop absolut mindst muligt. Du får en dejlig afslappet krop af, at hænge ud på cafeer og strandtæpper hele dagen. Gå ture og for meget boltren sig i vandet, kan være udmattende.
  7. Træn endelig ikke ekstra hårdt inden din ferie, du risikere bare at oparbejde en buffer, som spiser de ekstra kalorier. Start hellere med at drikke ekstra vin og motionere mindre allerede et par uger inden.
  8. Når du går på restaurant og betaler for den fine mad, så skal den spises op. Ligemeget hvor mæt du er. Ellers er pengene jo spildt.
  9. Det samme gælder den flaske vin i har købt
  10. Heldigvis ved vi jo, at al alkohol stopper forbrændingen af alt det andet du indtager, så spis endelig rigeligt med kulhydrater næste morgen.

 

Hvis du omvendt godt kender til,hvad jeg taler om. Og du altid føler dig lidt for blød, når ferien er slut. Ja, så kan du jo reflektere over, om der var et par af de ovenstående 10, du føler dig ramt af. Og med fordel kan justere lidt.

 

Rigtig god sommerferie.

Knus Malene

 

PS! I sundhedsstarterklubben får du masser af tips til at gøre det nemmere at være sund og opnå vægttab, gode vaner og energi til livet. Det er gratis at være med. Og du modtager en velkomstgave i form af en guide, der kan åbne din øjne, for alle de ubevidste vaner der sabotere os.

JA – JEG SKAL MED – LUK MIG IND

 

PPS. Vil du også gerne vide, hvorfor du nogengange spiser uden af ville det? Så læs blogindlægget her: Derfor spiser du uden at ville det.

derfor sabotere du dit vægttab

Få guiden: 9 uvaner der sabotere dit vægttab

Hent guiden og spot de ubevidste vaner der sabotere vægttab. 

Du får samtidig inspiration til at være sund i en travl hverdag og mentale mindhacks pr mail.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This