Jeg ser det for mig! Hvordan hun lige smutter hen til kilden, holder hænderne frem og tapper en portion mere. Hendes kilde er uendelig.

water-1703257_640Det må den være!

Jeg mener, hvem kan have så meget viljestyrke? Det må være viljestyrken der bringer hende de resultater. Hun ligner jo en million. Slank, stærk – en overskudsagtig krop.

STOP!!

Ingen har en uendelig mængde viljestyrke. Ingen. Du har den mængde du har, og når den er brugt op er der ikke mere.

Tænk over det. Sig det lige højt!

“JEG HAR KUN EN VIS PORTION VILJESTYRKE!”

(Det samme gælder hende den slanke, stærke og overskudsagtige!)

 

Hvorfor er den viden så vigtigt?

Når du gerne vil skabe en forandring for din krop. Fx: Vægttab. Spise sundere. Træne mere. Så er der nogle brikker der skal være på plads.

BRIK 1

Du skal kende grund-spille-reglerne. Sørg for vand, søvn, pauser osv. (Det er dem vi øver på sundhedsbooster-challenge. Vil du gratis med til næste challenge, meld dig her ).

BRIK 2

Du skal have ryddet de ubevidste mønstre af vejen, der kan sabotere dig igen og igen. (Dem lærer du om i den guide, du modtager, når du melder dig via linket ovenfor)

BRIK 3

Og så er der ingen vej uden om.

Du har brug for en vis portion viljestyrke. Den der fokusere dig på dit mål.

Derfor er det vigtigt, at overveje HVORDAN du bruger din viljestyrke? Så den portion du har, kan blive brugt til det, der virkelig er vigtig for dig!

 

Eksempel

Vækkeuret ringer. Du har ikke lyst til at stå op. Du bruger din viljestyrke og står op alligevel. Du går på arbejde, og har en kedelig opgave der skal løses. Du vil egentlig hellere lave noget andet, men ved at opgaven er vigtig, så du løser opgaven ved hjælp af viljestyrke.

En “sød” kollega har stillet kage frem på fællesbordet. Du vil gerne tabe dig, så du undlader at tage kagen. Hver gang du ser kagen og ikke tager af den kræver det viljestyrke.

Vel hjemme fra arbejde, skal gulvet støvsuges, der skal ringes til moster Oda og regningerne skal betales. Ikke ligefrem sjove opgaver. Men du klarer dem vha viljestyrken.

Du tænker RET MEGET på det der guf der ligger i skabet nu. RET MEGET..

Hvor stor er sandsynligheden, for at du lader det ligge i skabet og prioritere det vægttab?

Ikke ret stor, vel? For du har allerede brug al din viljestyrke i løbet af dagen.

 

Hvad er så hemmeligheden?

 

Den kommer her…..

Er du klar?….

 

Du er nød til at acceptere, at du skal prioritere, hvordan du bruger din viljestyrke!

Og hvordan gør du så det? Det gør du ved at:

Prioritere bevidst.

Når du nu er klar over, at du ikke har en undelig kilde til viljestyrke, så overvej om det med støvsugningen, regninger og Moster Oda er vigtigere end dit mål. Eller måske kunne noget af det udsættes. Sørg for, at din dag altid består af den stor del lyst betonede opgaver. Nemmere sagt end gjort, ja. Men bevidsthed, er en god start.  Du kan også starte ved vækkeuret. Hvordan bliver det nemmere for dig, at stå op? Måske skal du tidligere i seng? Gennemgå alle de opgaver du “tager dig samme til” i løbet af en dag.

 

Undgå af lave fælder for dig selv.

Hånden på hjertet. Det er sværere at spise sundt og lade det usunde stå, når der er nem adgang til det. Når du ved isen er i fryseren. Guf i skabet osv. Så kan det være meget svært at glemme. Din hjerne ved det. Dit hoved ved det. Måske har du tænkt, at det var godt at have, til når det blev weekend? Men hvis du skal være helt ærlig, er det så sket mere end 1 gang, at fristelserne rent faktisk var fortæret inden det blev weekend? Bliv bevidst om, at du gør det meget sværere for dig selv og OPBRUGER af din begrænsede mængde viljestyrke, når du har den slags ting i hjemmet / på kontoret osv.

Erkend at du sætter fælder for dig selv og eliminer dem! Blive bevidst om, at de historier du fortæller dig selv, når du køber det usunde, blot er historier. Undskyldninger.

Er det din partner der “sætter fælder” må du række ud og bede om hjælp.

 

Vær opmærksom på, at viljestyrke ikke er specifik

Viljestyrken er ligeglad med hvilket område af dit liv du anvender den på. Bliv bevidst om det. Hvis dit mål er vigtigt for dig, så beslut, at det er her du vil bruge din primære viljestyrke. Og giv slip på nogle af de andre ting.  Det betyder også, at det ikke nytter at have 20 mål, du synes er lige vigtige.

Beslut dig for, hvilket mål der er vigtigst for dig!

Er det vigtigere for dig, at dit hjem er rent end om du taber de 5 kg, så støvsuger du bare.

Er det vigtigst at tabe 5 kg, så lader du støvsugeren stå, når du egentlig ikke orker at støvsuge.

Er det et tilbagevendende problem, skal du måske overveje, hvordan du så får støvsuget! Skal du investere i en roomba robotstøvsuger? Er der en anden i familien der skal gøre det? Har du råd til rengøringshjælp? Eller kan du gøre det sjovere at støvsuge med god musik og skøre dansemowes.

Overvej hvilke mål du egentlig arbejder imod, med de valg du tager i løbet af dagen.

PS.

Husk at du kan få guiden til at spotte dine saboterende spisemønstre (dem der sabotere dit vægttab) og deltage i den næste sundhedsbooster-challenge blot ved at hoppe med på listen her. JA, SEND MIG FLUKS DEN GUIDE