Gæt:
Hvad er den største fejl du kan begå, når du satser på at give sundheden en skalle?

(Ud over at fylde skabene med kage!)

 

Okay, du får lige 3 muligheder at vælge mellem!

 

1) At sige ja tak til de arrangementer du bliver inviteret til, og ende med at komme til at spise noget der ikke står på listen over sunde sager?

(Nix, du skal selvfølgelig ikke bruge det som undskyldning for at fråde i alt der er usundt, men det er faktisk vigtigt, at din strategi også kan holde til at du har et liv. Og det at være social har betydning for din sundhed!)
2) At motionere uregelmæssigt, så nogle uger er mere svedige end andre?

(Nope, hvis du ellers motionerer, så er det faktisk fint at holde pauser og lade kroppen lade op. Ellers risikerer du at opnå den modsatte effekt. Et par gange om ugen med variende indsats er helt fint.)

 

3) At springe forberedelse og planlægning over.

(BINGO! Hvis du beslutter at være sund, men ikke planlægger hvordan det skal kunne lade sig gøre eller forbereder dig, kan du være ret sikker på projektet løber hurtigere i vasken end du kan nå at sige “kage”)

Jeg kalder det “Jeg tror , jeg er HULK” syndromet (Ja, jeg ved godt, du ikke blive grøn, når du er usund).

________________________________________________

 

Sundheds-indsatser der kæmper med HULK-syndromet, lider typisk af foresstillinger som denne her:
Når jeg bliver sulten og udsat for fristelser, tror jeg på, at jeg forvandler mig til et stort ukendeligt overmenneske, der modstår alt, fordi det har jeg besluttet.

 

Eller denne her:

 

Selv om jeg ikke føler mig som en superhelt, er jeg overbevidst om, at når jeg kommer træt og sulten hjem fra arbejde, klarer jeg let, at få tilberedt et sundt måltid mad fyldt med lækre indbydende grøntsager.

 

Men prøv lige at tænke tilbage på, hvordan det gik sidste gang, du stod overfor noget usundt og var sulten!
Ellers du kom helt flad hjem fra arbejde og skulle lave mad til hele familien….

Det svarer lidt til….

Forestil dig et barn på 6-7 år. Han er på vej i skole. Du putter et par chokolader i madkassen.
Og siger til ham: “Husk, chokoladen er til din lærer – du må ikke spise dem, uanset hvor sulten du er”.

Da han når til spisefrikvarteret, er han rigtig sulten. Desværre er bananen splattet til ukendelighed og alle maderne er våde, efter et lille uheld med vanddunken.

Og du forventer stadig, at han ikke spiser “chokoladen til læren”?

?

********

Når du er sulten og træt, og forventer af dig selv, at du skal tage et smart, klogt valg med masser af sunde grøntsager,
så reagerer din hjerne ca ligesom en sulten dreng, der kun har chokoladen at vælge i mellem.

Den forlanger hurtig energi nu og her – uden at tænke på om det er sundt eller ej.

 

Alt andet er simpelthen for besværligt….

 

Hvis du i stedet allerede har en plan. Hvis du kommer hjem og indkøbene er klaret, grøntsagerne er snittet og du ved hvad der står på menuen, så er det langt nemmere, at sælge dig selv ideen om at spise noget fornuftigt.

Vil du vinde slaget om at blive en sundere udgave af dig selv, gælder det altså om at planlægge og forberede.
Der er en (god) grund til at deltagerne i fitness-konkurrencer altid bruger meal-prep. (Laver mad klar til flere dage).

DET VIRKER!!

 

Gør sådan her:

 

1) Beslut dig for hvad dine måltider skal bestå af. Jeg kan anbefale, at planlægge efter en tallerken model, hvor mindst halvdelen af tallerken er grøntsager (af alle slags), 1/4 af tallerkenen er protein og fedstoffer (fornuftige fedtstoffer) og max 1/4 af tallerken er stivelse (kartofler/fuldkorns ris og lign).

2) Find opskrifter der opfylder kriteriet. Tænk i variation og at det skal smage af noget. (De fleste af os, bliver ret hurtigt trætte af at spise dampede grøntsager, uanset hvor sundt det er). Der må altså gerne være leget lidt med krydderier og konsistenser, så du kan holde ved på den lange bane.

3) Lav en madplan og en indkøbsliste til ugen. Indtænk variation, men også at råvarene skal bruges op (så der ikke ligger 3/4 hvidkål og griner i ugevis, eller er det bare mig der kender det?)

4) Køb ind til et par dage og forbered så meget som muligt. På den måde, vil det være ret nemt, når du kommer hjem fra arbejde, at hive opskriften frem og gøre arbejdet færdigt.

 

Værsgo – du behøves ikke lave al arbejdet selv! Her er en løsning med masser af grøntsager, masser af velsmag, madplan, opskrifter, indkøbslister og en fuld køreplan for forberedelsen.

 

Vil du have al planlægnings-arbejdet serveret i en færdig pakke der lander i din indbakke, hver fredag morgen kl 7, så du har weekenden til at købe ind og preppe, så tror jeg, du bliver ret glad for dit medlemsskab af foodprepperklubben.

>>>>>>>>>>>>>

Foodprepperklubben er for dig der laver mad til mere end 1. Du er klar til at spise mere grønt til din aftensmad og prøve nye årstids-tilpassede opskrifter hver uge. Men du orker ikke konstant at finde på noget nyt og planlægge så meget.

Måske er du frisk på at sætte 1-2 timer af i løbet af weekenden til at snitte grøntsagerne, så de ligger klar når du kommer træt hjem fra arbejde. Og selv om du ikke kan se dig selv gøre det hver uge, så ved du, at bare det at have en madplan og opskrifterne klar, vil gøre en forskel i din hverdag.

Du behøves ikke spise mælke- eller kornprodukter, men du må gerne. Der er plads til alle og opskrifterne kommer i flere udgaver. Du kan få dem helt Paleo eller bare gluten- og mælkefri. Alt kommer i den samme pakke.

Har du brug for hjælp til tilpasninger, er du altid velkommen til at skrive, så hjælper jeg.

….

Klubben er IKKE til dig, der laver mad til 1 person eller spiser rent vegansk (men den del kommer måske senere).  Den er heller ikke til dig, der forsøger at spise så fedt-fattigt som muligt (da jeg ikke tror på det koncept i forhold til sundhed).
Hvis du er bange for at udfordre dig selv og familien med nye grøntsager og smagskombinationer, så hold dig væk 😉

Foodprepperklubben er skræddersyet til dig, der ønsker at leve sundt og varieret og værdsætter en menu med masser af grønt og smagsoplevelser. Dig som gerne vil spare flere timer hver uge, på at gøre tingene smartere.

Læs om Foodprepperklubben her>>

Det koster bare 88 kr/måned, hvilket er 22 kr/uge for at slippe for at finde på og lave planer, indkøbslister osv.
Men er du ny i klubben, kan du nøjes med at betale bare 33 kr for den første måned (dvs 8 kr/uge). Det betyder det koster mindre end prisen på et ugeblad at prøve konceptet af!!

Start nu og kom i gang med det samme.
Så slipper du også for at være en grøn superhelt 🙂

JAAAA, lad mig prøve en måned med 62% rabat>>

Kærlig hilsen Malene

PS.
Du kan se menuen for første uge i januar her. Endnu et eksempel her. Alt kommer i pdf lige til at printe. Læs mere her.

derfor sabotere du dit vægttab

Få guiden: 9 uvaner der sabotere dit vægttab

Hent guiden og spot de ubevidste vaner der sabotere vægttab. 

Du får samtidig inspiration til at være sund i en travl hverdag og mentale mindhacks pr mail.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This