Kender du det her?

Nu har du fået nok! Du skal i bedre form eller du skal tabe dig. Og det skal være NU!

Du kan mærke, hvordan du har drive og er klar til at tage action

-> Du tager action og skaber resultaterne.

 

Med de nye resultater, er smerten ikke længere så stor.

Så nu mister du pusten og mister dit drive.

-> Du tager mindre action

Resulaterne lader vente på sig eller vender tilbage til start

-> Du giver op, indtil du igen har fået nok. Og så starter det hele forfra.

 

DET

er et eksempel på et mønster. Et mønster af den slags, vi kan køre rundt i i en evighed, medmindre vi får det brudt.

Du motiveres her af at komme væk fra din smerte. Så snart smerten bliver mindre er du ikke længere motiveret.

Det betyder reelt set, at du kører

START – STOP – START – STOP – START – STOP

konstant på dine kropsprojekter.

 

Du stopper med sukker, du “falder i”, du stopper med sukker, du “falder i”, du ..

Eller Du starter på motion, du går i stå. Du starter på motion, du går i stå….

Eller sundere mad..

Eller flere gulerødder..

Eller slankekuren….

 

Projektet kunne også være noget helt andet, men det er mønsteret der er afgørende for om du har succes med noget eller ej.

 

Det handler i virkeligheden om

 

Det spørgmål der afgør hvordan du handler i en given situation og dermed opnår og bevare succes er:

 

-> Er du motiveret af dine fremskridt?

eller

-> Er du motiveret af at komme væk fra din elendige situation? (som i det mønster jeg har beskrevet her over). 

Du kan sagtens have succes nogle steder (fx dit job), men ikke succes andre steder (fx din træning eller kost). Fordi du i nogle situationer er motiveret af fremskridtet og i andre er motiveret af at “komme væk fra”.

 

H E L D I G V I S kan det mønster brydes.

 

Sådan bryder du mønsteret

 

Du kan lære at fokusere på “det du allerede har opnået” fremfor “det du vil væk fra”. Det starter med en beslutning. En beslutning om at give dine fremskridt opmærksomhed. At fejre og værdsætte hvert lille fremskridt.

Og herefter fokusere på, hvad næste skridt skal være for at du opnår endnu et fremskridt. Glæd dig over, alt det du allerede har nået.

Du kan også nysgerrigt undersøge hvilke tanker du gør dig om, dit nuværende kropsprojekt.

 

Måske er det FOR svært?

Mange har brug for hjælp til at bryde mønsteret. Det kan være svært at komme ud af de tanke-spiraler der kører i vores hjerne. Og skifte fokus. Nogle ønsker blot en genvej til den hensigtsmæssige måde at agere på. Den hvor vi fokusere på vores fremskridt og derfor bliver ved med at skabe fremskridt.

En coach kan hjælpe dig, med at udvikle et mønster, der er mere hensigtsmæssigt. Et mønster der kan støtte dig i at nå dit mål på den lange bane. En tankegang der i sidste ende, sørger for at dine projekter beholder momentum og ikke går i stå, hver gang tingene bliver bedre.

I løbet af bare et par sessioner vil du være selvkørende med dit nye mønster.

Hvis du vil have hjælp fra mig, se her.

GRATIS -Hent nøglen til at opnå varigt vægttab (e-guide + video)

9 uvaner der sabotere dit vægttab. Sådan slipper du af med dem

Thumbs up! Alt i fineste orden. Tjek indbakken og hent dine gaver.

Pin It on Pinterest

Share This