De fleste af os har prøvet det en eller flere gange i vores liv. Talt kalorier.

Som en sikker vej til at vægttab.

Du skal bare holde dig under et vidst antal kalorier hver dag, så skal du nok tabe dig.

Al din mad måles og vejes, for ikke at overstige det magiske tal.

Måske har du gjort det så ofte, at du har en rimelig god ide, om hvad der indeholder hvor mange kalorier. Så du ikke behøves at tælle, men bare “holde øje”.

 

Stop med at tælle kalorier LIGE NU!

Jeg er med på, at så længe du tæller dine kalorier  (og overholder planen) så virker det.

Men tænk på hvad du gør samtidig!

Du øver dig hver dag – hele tiden – i at overhøre din krops signaler.

Hver eneste dag med kalorietælling er endnu en dag, hvor du overhøre din krop og bliver bedre tli at ignorere den signaler.

Din krop ved bedre end nogen beregninger, præcis hvad du har brug for at spise. Ingen mennesker har brug for det samme antal kalorier hver dag.

 

Tænk på en bil. Producenten siger den kan køre 18 km/liter. Alle der har en bil, ved at det tal er en vejledende angivelser.

Hvor langt din bil egentlig kører på literen afhænger af en masse ting. Kører du by-kørsel eller landevejs-kørsel. Hvor tungt er bilen læsset. Er din aircondition i brug. Og hvor pænt kører chaufføren. For bare at nævne et par stykker.

 

Du kører heller ikke lige langt på literen hver dag.

Dit kaloriebehov afhænger af mindst ligeså mange ting. Hvor meget bevæger du dig? Hvor meget har du sovet? Hvordan sammensætter du din kost? Har du trænet? Hvor i din cyklus er du? Hvor meget spiste du i går?

Ja, også hvor meget du spiste i går! Din krop kan godt regulere for, at du spiste lidt meget i går. Hvis du lytter efter.

 

Kalorietælling er ikke holdbart.

 

Det er ikke bare, at kalorietælling lærer dit at overhøre din krop.

Spørgsmålet er, har du lyst til at tælle kalorier resten af dit liv? Vil du veje, vurdere og gøre al din mad op i tal i al fremtid?

Hvis din indsats for at tabe dig, ikke er noget du kan se dig selv gøre på den lange bane, så er det ikke vejen til et holdbart vægttab!

 

Et holdbart vægttab skabes med vaner, du kan se dig selv blive ved med at gøre.

Du kan altså vælge, at arbejde hårdt på at skabe et vægttab på baggrund af kalorietælling, vel vidende, at det lærer dig at overhøre din geniale krop OG velvidende, at det ikke fører til et holdbart resultat.

ELLER

du kan tage det første skridt mod en mere selvkærlig løsning. Du kan begynde, at øve dig i, at lytte til din krop.

Reagere når du mærker sult. Spise mad der gør din krop glad (Nej, chips og flødeboller gør ikke din krop glad – det er din primitive hjerne, der synes det er herligt!)

Stoppe med at spise når du er mæt.

Og lade være med at spise, hvis du ikke er sulten. Heller ikke selv om det er spisetid!

 

Tag et skridt i dag – du kan se dig selv fortsætte med resten af livet.

 

Jeg anbefaler du starter med at lytte til din krop. Det skal læres, øves trænes for de fleste af os. Fordi vi har øvet det modsatte så længe. At undlade at spise, hvis du ikke er sulten, er et godt sted at starte.

Hvis du ikke er sulten, så spiser du ikke!

Heller ikke selv om det ser drønlækkert ud

Heller ikke selv om det er gratis

Heller ikke selv om din veninde, har bagt kagen i største kærlighed til dig! Det er ok, at sige “Nej tak“.

Heller ikke selv om der er længe til næste måltid.

 

Det lyder simpelt. Men for de fleste af os, vil der ske “fejl” undervejs. Du vil opleve, at du igen “kom til” at spise, selv om du ikke var sulten.

Det er helt ok. Du øver dig jo bare. Du behøves ikke være perfekt fra starten af. Alle laver fejl.

Lad ikke fejl (eller utålmodighed 😉 ), få dig til at give op.

 

Varigt vægttab ved at lytte til kroppen.

 

Hvis du gerne vil lære trin for trin, at samarbejde med din krop om at skabe et varigt og holdbart vægttab, men har brug for hjælp til processen, så tag et kig på forløbet “Slip sabotøren og opnå varigt vægttab“.

Her vil du få kortlagt alt det, der lige nu forhindrer dig i at lytte til din krop.

  • Du vil få værktøjer til at ændre alle de dårlige vaner.
  • Du vil lære at navigere efter din krops signaler.
  • Du vil lære at håndtere dine følelser med andet end mad.
  • Og få redskaber til at fjerne årsagerne til overspisning.
  • Du vil få en plan for at vende tilbage til din naturlige vægt og bevare vægttabet.

Ja, lad mig læse mere om forløbet “Slip sabotøren og opnå varigt vægttab!>>

 

Kærlig hilsen 

Din Lifecoach Malene

 

derfor sabotere du dit vægttab

Få guiden: 9 Uvaner der Saboterer dit Vægttab

Hent guiden og spot de ubevidste vaner der sabotere vægttab. 

Du får samtidig inspiration til at være sund i en travl hverdag og mentale mindhacks pr mail.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This