Du vil gerne i gang med motion, men det er stadig ikke rigtig lykkedes at gøre det regelmæssigt. Du har besluttet hvad, hvordan, hvorlænge med hvem og alt det vi gennemgik i Del 1 af “kom i gang med motion”.

 

Hvornår vil du gerne starte med at motionere?

 

De fleste af os, vi sætter en dato lidt ude i fremtiden, når vi skal svare på “Hvornår vil du gerne starte?”.  Lad os lege, det er mandag. Så tænker vi måske, at lørdag, det er en god dag, at komme i gang.

Wupti, nu har vi allerede lidt bedre samvittighed.. Altså indtil det bliver lørdag og vi også skal nå at gøre rent, købe ind til de der gæster, vaske tøj, gå med hunden, køre ungerne til svømning og de 100 andre ting, der hurtig kommer på programmet sådan en almindelig lørdag.

Jeg ved selvfølgelig ikke helt hvordan det er hos dig, men jeg gætter på, at du starter dagen med tænke. “Jeg skal lige…” og beslutter at det der motion godt kan vente til frokosttid. Omkring frokost-tid beslutter du, at det godt kan vente til i eftermiddag. Og omkring eftermiddag er tiden løbet fra dig og det må vente til i morgen…

Dagen efter starter stort set samme system op.. Kender du det?

 

Hvorfor ikke i dag?

 

Hvad er din reaktion, når jeg spørger hvorfor det ikke skal være i dag? Har du en masse gode grunde? Hvor mange af disse grunde, kan du finde en vej uden om, hvis det var virkelig vigtigt?

Hvor mange af disse grunde er blot undskyldninger, som egentlig ville kunne ligges ned, hvis du gav dig tid til at undersøge dem? (Hvis jeg irreterer dig nu, og du ikke har lyst til at læse videre, så gør det alligevel, for så er der noget at hente her!)

Hvorfor er det, du ikke kan nå en 20 min løbetur / 15 min styrketræning på gulvet / 30 min dans til fed musik I DAG????? Hvorfor er det ikke vigtigt nok for dig?

Jeg vil gerne udfordre dig til 2 ting!

  1. Lav en liste og svar på hvorfor det skal være netop i dag. Altså, skriv de gode grunde til at starte allerede i dag.
  2. Beslut dig så for at dyrke en eller anden form for motion i dag. Selv om det bare er 15 min. Mangler du udstyr, så vælg noget der ikke kræver udstyr. Løb 20 gange op og ned af trappen. Dans. Tag ambøjninger, sqaut. lav lounges. Find en follow along på youtube.

 

 

Skriv aftaler i kalenderen eller drop det

 

Siden du læser med her, så antager jeg, at du hænger i bremsen med hensyn til motion. Derfor skal du nu være opmærksom. For det her – det er det bedste råd jeg kan give dig nu og her.

Det her skal du gøre, for at komme i gang.

  • Tag din kalender frem (Ikke i tanken, men sådan rigtigt)
  • Skriv mindst 4 motionsaftaler i kalenderen. Inkl tidspunkt og sted.
  • Lad den første være så snart som overhoved muligt.
  • Informer dine nærmeste om din beslutning.

 

Sådan! Nu har du valgt, at det tidspunkt er reserveret til motion. Så er der ikke 100 andre ting, der er vigtigere. For nu har du en aftale med dig selv. Og hvis du ikke respekterer dig selv nok, til at overholde aftaler med dig selv, så skal du begynde at lære det LIGE NU!

Sker der noget helt u-opsætteligt på det tidspunkt, du har en aftale med dig selv, så tager du straks kalenderen frem og flytter tidspunktet, så der stadig er et tidspunkt i kalenderen.

 

Eller drop det…

Hvis du lige har læst opfordringen til at tage kalenderen frem, men fortsat tænker, “jeg har besluttet det inde i hovedet, så det er godt nok”.

Så lad mig spørge dig: Har den strategi virket indtil nu?

Hvis svaret er NEJ, og du stadig ikke har gjort mine til at tage den kalender frem, så gør dig selv den tjeneste at droppe ideen om, at du skal motionere.

Du vil godt nok blive usund og miste muskelmasse, som vil blive omdannet til fedt med tiden, men du vil slippe for smerten ved at lyve overfor dig selv. Der er ingen grund til også at gå rundt, og dunke dig selv oven i hovedet, over du ikke får det gjort. Det bliver du ikke sundere af.

 

Spejlet

 

Hvis du er sur eller irreteret på mig nu eller føler dig provokeret af mit skriv, SÅ har jeg ramt noget. Jeg har sat et spejl op foran dig og vist dig noget, du ikke havde lyst til at se. Sider af dig selv.

Du kan vælge, at tage energien i det, og beslutte du ikke gider læse mere

Eller

Du kan vælge, at bruge den energi, til nysgerrigt at undersøge, hvad det er, der bringer de følelser frem i dag og hvad du kan lære af det.

 

Til dig der bare VIL i gang

 

Du kan vælge at kæmpe dig i gang, finde al din viljestyrke frem og bare gøre det. Hen ad vejen, finder du måske en rytme der gør du holder ved. Hvis du arbejder med dine forhindringer og undskyldninger undervejs. Og er opmærksom på, at gribe undskyldningerne og analysere dem når de dukker op.

Du kan også vælge genvejen – med coaching får du hjælp til det arbejde, der bringer dig over på den anden side. Du får lys på de ofte ubevidste forhindringer, der ligger dybt inde i dig og spænder ben for, at du tager action. Hvis du vil have min hjælp – hvis du er klar til at investere noget mere i dig selv, så læs mere om hvordan du booker HER.

 

Kærlig Overskudslivet hilsen Malene

Få guiden og videoen med nøglen til at opnå og bevare din optimale vægt

9 uvaner der sabotere dit vægttab og hvordan du slipper af med dem

THumbs up! Alt i fineste orden. Tjek indbakken og hent dine gaver.