I går – lige her på bloggen – handlede det om at forstærke eller opnå følelser ved hjælp af mad. Det var ret vild læsning – for de fleste følte sig nok ramt. Fik du læst det?

Ellers find det her: Når du spiser for at opnå følelser

I dag – der handler det om følelser vi IKKE vil mærke /føle / opleve.

Ikke bare smerten ved kærestesorger. Eller ..

Men en helt masse følelser, som vi helst ikke vil mærke eller føle.

 

Følelser du typisk spiser for at dulme

 

Vrede.

Jo mere mad jo bedre. Når du spiser for at dulme vrede, spiser du typisk MEGET mad. Du skal være meget mæt. Der skal ligges låg på.

 

 

Stress/uro i kroppen / manglende overblik

Når du ikke vil mærke den følelse, går du typisk efter at vedblive med at tygge og sluge = skaber holdepunkt

 

Ventetid / kedsomhed

Tomrummet ophæves med snacs. Tiden udfyldes

 

Ensomhed

Små bidder hele tiden

 

Behov for time-out/pause

Du vil undgå at handle eller tænke. Typisk ved hjælp af mad der bedøver og “lammer” tarmene. Gerne hvede, som typisk har den funktion.

 

Trist /Ked af det.

Overspiser i noget usundt – gerne sødt.

 

Jeg har holdt en facebook live om emnet. Hvis du har lyst til at se den, kan du se med her. (Brug gerne lejligheden til at give Overskudslivets facebookside et like, så du kan følge med i de mange værdifulde redskaber og metoder jeg deler ud af)

Hvis du vil læse mere om det forløb, der kan hjælpe dig med at give slip på disse koblinger og skabe et afslappet forhold til mad, så kig her

derfor sabotere du dit vægttab

Få guiden: 9 Uvaner der Saboterer dit Vægttab

Hent guiden og spot de ubevidste vaner der sabotere vægttab. 

Du får samtidig inspiration til at være sund i en travl hverdag og mentale mindhacks pr mail.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This