Hvis du har prøvet, at droppe sukker og have en god periode- for efterfølgene at opleve, at sukkertrangen pludselig er tilbage – for fuld styrke!!! – så er du ikke alene.

Sukkertrangen er ikke noget, der bare sådan “forsvinder” fra dig for evigt. Du kan skabe gode betingelser, for at mindske trangen.

 

Gode betingelser er bl.a.:

Sove nok, så kroppen ikke skriger på energi i stedet for søvn.

Holde pauser, så kroppen ikke skriger på energi, når du nægter den ro.

Spise så blodsukkeret er stabilt, så blodsukkeret ikke daler helt i bund og kroppen skriger på hurtig energi.

Vædske nok.

Undgå store mængder søde sager. Du kender nok fornemmelsen af “mere vil ha mere”?

 

Sukkertrangen er der stadig.

 

Sukkertrangen forsvinder ikke nødvendigvis, selv om du skaber de gode betingelser.

Derfor gælder det om, at lære at sige nej tak selv om du mærker en trang.

Du kan vælge, at gøre det for din egen skyld. Fordi du ved, din krop vil foretrække du lader være.

Fordi du ved, at du har det bedre når du siger nej. Eller stopper i tide!

 

Når du vælger “Nej tak” selv om du føler trangen, kræver det, at du acceptere trangen uden at reagere på den. Det kan være svært. De fleste af os, er utrænede i at være i vores følelser og acceptere en trang uden at belønne den.

Vær opmærksom på, at der er forskel på at “acceptere” trangen og “undertrykke” trangen. Den undertrykte trang, vil være som en badebold under vand. Et uopmærksom sekund og “pop” sukkeret er i munden.

Den accepeterede trang bliver “mærket”, måske endda “hilst på”.
“Hej sukkertrang, der er du. Jeg kan godt mærke dig, men jeg vælger ikke at efterkomme dig lige nu”.

Det kræver også, at du lærer at “opdage” dine egne sabotører. De små “historier” og vaner du har, som giver tilladelse, til mad du egentlig har planlagt at undgå!.

Når du har lært at sige til og fra overfor mængderne af sukker i dit liv, på trods af sukkertrang, er du fri til selv at bestemme hvormeget og hvornår du vil spise sukker.

 

Har du lyst til at tage den til next level?

 

I online forløbet “Slip sabotøren og opnå varigt vægttab” lærer du både at spotte, de sabotører der lige nu står i vejen for din succes med vægttabet, du lærer at håndtere dem og skabe betingelser for et holdbart vægttab. Herunder at håndtere dine følelser med andet end mad og sukker.

Programmet er anderledes end noget andet du har prøvet. Du vil blive holdt i hånden og få redskaberne til at være i dine følelser, så du kan skabe varige ændringer og forbedringer for dit liv, din sundhed og din vægt.

Læs mere HER

 

PS.

Blogindlæggets foto er min datter Silje og jeg, der spiser vingummiorme på skiferien. Jeg har valgt, at have meget lidt sukker i min daglige kost, men jo mere aktiv kroppen er, jo mere sukker kan den håndtere. Og når vi står på ski i 6-8 timer om dagen, er der sagtens plads til vingummi-orme og sodavand 😉

 

derfor sabotere du dit vægttab

Få guiden: 9 Uvaner der Saboterer dit Vægttab

Hent guiden og spot de ubevidste vaner der sabotere vægttab. 

Du får samtidig inspiration til at være sund i en travl hverdag og mentale mindhacks pr mail.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This