Jeg støder ofte på kvinder, der er meget frustrerede og fokuserede på den manglende motion.
De bruger en masse energi, på at ærgre sig over, at de ikke får motioneret nok. Og hænger hele deres vægttab (eller manglende vægttab) op på denne faktor.
Men..
🔥 mytebuster tid! 🔥
 
Det er altså RIGTIG RIGTIG svært at træne sig til et vægttab.
Ja, du forbrænder lidt, når du går/løber/styrketræner osv.
Men..
kvindekroppen opregulere samtidig appetitten.
Der skal VIRKELIG meget træning til, for at motion alene kan skabe et seriøst vægttab.

DU skal fx 🏃‍♀️ løbe næsten 5 km for at forbrænde en chokolademuffin. (Ja, og så har du kun forhindret den i at udvide fedtcellerne, du har ikke tabt dig endnu).

Hvis drømmen er vægttab, så findes der ingen genvej uden om, at skære ned på alt det der spises mellem måltiderne.

For nogle kommer lysten til mere bevægelse af sig selv, når de begynder at tabe sig (ved at skære alt “det ekstra” fra).

En tommelfinger regel er at 80% af et vægttab skabes med regulering af mad-indtag.

Det er altså her det virkelig BATTER at sætte ind.
Ofte er det bare så svært at se sig ud af, at ændre på alle de små hygge-ting, der ryger ind.
Det virker så logisk, hvis jeg bare får taget mig sammen til at røre mig, så ordner resten sig nok.Det er fordi, der er så mange følelser forbundet med maden. Tanken om at ændre på den, er mentalt forbundet med forbud og afsavn.
Måske endda en tanke om, at du er “hellig” hvis du altid siger nej tak.
Men allermest, tanken om alt det du skal “gå glip af”, hvis du vil tabe dig.Sådan behøver det altså ikke at være.
Det kan føles godt, sjovt og let.
Spørg bare deltagerne på EN GANG FOR ALLE!
Har du lyst til at lære hvordan det bliver selvkærligt og dejlig overskueligt, at skabe et vægttab?
Så kom med på holdet:
SKRIV DIG PÅ INTERESSELISTEN HER
Næste hold starter i starten af 2021

PS: Motion er skønt, sundt, godt for virkelig mange ting. Pointen med dette opslag er, at det ikke nytter at hænge sig vægttab op på om du får motioneret!

GRATIS VIDEO-SERIE:

Vægttab med din hjerne

Skriv dig op og få adgang til de 5 videoer der lærer dig, hvordan du gør hjernen til medspiller i stedet for modspiller.

+ inspiration til sundhed i en travl hverdag og mentale mindhacks.

Sådan! Tjek fluks indbakken.

Pin It on Pinterest

Share This