Det er bare så snyd, når nu jeg har…….
hvorfor er der så ingenting sket?

 

Uha, jeg kender følelsen. Når jeg hjælper dig og andre kvinder med at opnå vægttab, ved at arbejde med tankerne, møder jeg den rigtig tit.
Og jeg genkender – for jeg har selv været der. Hundredevis af gange har jeg tænkt tanken:

Det er altså snyd. Når nu jeg har……. hvorfor er der så ikke sket noget.?

Det ku fx være, jeg havde sagt nej til kage på arbejdet. Og spist en mere fornuftig eftermiddags-snack end jeg plejede.
Eller jeg havde været tidligt oppe, for at træne.

Eller jeg havde levet sundt mandag til torsdag og kun skejet ud i weekenden.

Men resultatet kan ikke ses på vægten.
Jeg har ikke tabt 1 eneste gram.
Måske er den endda gået 200 g op (og selv om jeg ved, at det er normale udsving, gør det mig endnu mere skuffet).

DET ER SNYYYYD  – JEG HAR KÆMPET SÅ HÅRDT!

Gif sjov: jeg vil gerne sagsøge nogen

Derfor ender du med den følelse.

Den opstår fordi de ting vi har gjort, har kostet os så meget energi, at vi føler, vi FORTJENER at se resultater. (Også selv om, der har været ligeså mange gange, hvor det måske ikke gik efter planen).

Især hvis vi er i miljøer eller situationer med mange fristelser hele tiden, kan det føles som om, vi virkelig gør os umage, fordi vi siger nej mange gange. De gange vi så siger ja, glemmer man næsten, for de kostede ikke den store anstrengelse.

Og her ⬆️ ligger forklaringen rigtig ofte.

Det kan også ske, at det vi har gjort, har været nok til at forhindre en vægtøgning, som ellers ville være opstået. Det er nemt at glemme, når vi bare vil have resultater her og nu.

Husk også at hver eneste krop tager tingene i sit eget tempo. Nogle kroppe holder lidt på det, før de giver slip. Der kan sagtens være sket noget, du kan bare ikke se det på vægten.
Hvis du mister tålmodigheden lige inden den giver slip, oplever du det bare aldrig.

Hvad stiller du op med følelsen?

Så hvad stiller du op med følelsen, når du står der og mest af alt har lyst til at give op?

1) Skift målestok. Forhold dig til, hvad din indsats rent faktisk har gjort af godt for dig. Hvis du fx har sagt nej tak til kage, har du passet bedre på din krop, givet den bedre betingelser og samtidig øvet din “nej tak”-muskel. For JA, den bliver nemmere, jo mere den bliver brugt.

2) Vær ærlig. Har anstrengelserne ved at sige nej tak overskygget, de gange, hvor det alligevel ikke er gået helt så godt? Har der fx været flere dage med nydelsesmad? Var weekenden et kalorie-orgie, der nemt kunne fylde de tømte fedtceller op igen? Har du kompenseret ved at overspise på andre tidspunkter, fordi du fortjente det … efter at have gjort det så godt?

3) Tjek din motivation. Var den eneste forventede gevinst ved din indsats, et vægttab? Er du villig til at fortsætte med at fokusere på din indsats, fremfor de hurtige resultater? Hvad vil det give dig, at blive regelmæssig til at gøre det gode for dig selv?

4) Find tålmodigheden. Vore hjerne er wired til kvikfx, men holdbare resultater skabes af tålmodighed. Hvad skal du tænke, for at finde tålmodighed?

Vil du lære: kun at spise når du er sulten, stoppe når du er mæt og få styr på alt det drama der ligger i vejen?

Lad os tage en snak og finde ud af, præcis hvad der står i vejen for dig.
Efter samtalen vil du have klarhed over, hvad der skal til, for at du har et let og ubesværet forhold til mad (som også gør det rart at være i din krop).

Du skriver dig op her:
Ansøg om en gratis afklarings-samtale.

 

Kærlig hilsen
Malene  – din lifecoach

 

 

PS. Jo flere gange, vi har prøvet på at skabe et resultat, følt os snydt og droppet det, jo sværere kan det være at tro på, det kan lykkes.
Sådan har de fleste det, første gange de taler med mig. De tvivler på sig selv og deres evne til succes.
Jeg VED du kan lykkes. Jeg har set det ske 100-vis af gange, for kvinder der startede samme sted som dig.

Når du griber tingene an, på en helt ny måde.
Når du lærer at forstå og arbejde med din hjerne, også når den skaber drama over manglende resultater.
Når du forstår at fortsætte alligevel.
Så kommer du i mål og kan blive der!

Vil du også have min hjælp, så lad os tage en snak.

GRATIS VIDEO-SERIE:

Vægttab med din hjerne

Skriv dig op og få adgang til de 5 videoer der lærer dig, hvordan du gør hjernen til medspiller i stedet for modspiller.

+ inspiration til sundhed i en travl hverdag og mentale mindhacks.

Sådan! Tjek fluks indbakken.

Pin It on Pinterest

Share This