Problemet ved ikke at have et mål for vægttabet eller træningsindsatsen

 

Hvad skal dit mål om 3 år være?” Spørgsmålet ramte mig lige i maven.
Jeg var i gang med noget online læring og det medfølgende arbejdshæfte.

Pludselig var jeg et helt andet sted. 
Hvad var der egentlig sket med målet for i år?
Hvornår havde jeg sluppet det af syne?
Og ikke mindst – hvorfor!

Min erfaring fra mange års coaching er, at når vi holder op med at sætte mål (eller giver slip), er det som regel for at beskytte os selv mod nederlagene og det som er svært.

Kender du det?
Igen og igen har du sat et mål for vægten eller motionen.
Følt dig motiveret til at starte med.
men er endt med at glide af og “glemme” målet, når det begynder at gå den forkerte vej:…

Til sidst giver du bare op på at sætte mål. 🎯

Det er et kæmpe problem!

Fordi forskningen viser, at jo mere klare vi er på deres mål, jo større er sandsynligheden for, at vi når i derhen.
Skriver du det ned og kigger på det hver dag, øger du din sandsynlighed endnu mere.

Overvej det lige engang.
Hvis du hver dag skriver dine mål ned og ser på dem, vil du alene af den grund øge sandsynligheden for, at du når dem eller kommer tættere på.

Det er også et KÆMPE problem!! at vi dropper at sætte mål, fordi vi ikke orker at være i vores eget selskab når vi IKKE når målet. 
Det betyder, at vi får det til at betyde noget om vores værdi som menneske, hvis vi ikke når dem.
Løsningen er ALDRIG at lade være med at sætte mål, men at lave det interne arbejde, der skal til for at adskille vores værdi fra målet.

Lad målet være et pejlemærke, der kan støtte dig i dine valg.
Går det den rigtige vej, er det godt.
Går det den forkerte vej, kan du vælge at justere.

Der er næsten 2 måneder tilbage af året!
Hvad skal dit mål være?

Har du brug for hjælp? KLIK HER 

Kærligst Malene
-din lifecoach

 

– – Anbefalede 🎧 episoder af Overskudslivets podcast efter læsning af dette indlæg: – –

🎧 Overskudslivets podcast episode 145 “Superkræfter med evaluering”Lyt fra bloggenAppleSpotify (Brug den til at evaluere din mål for vægttab og motion)

🎧 Overskudslivets podcast episode 109: Mål og viljestyrke: Lyt fra bloggenAppleSpotify (Bliv klogere på det med at sætte mål for vægttab)

🎧 Overskudslivets podcast episode 148.Indre dialog og ros Lyt fra bloggenAppleSpotify (Den vigtige ingrediens for at holde gang i momentum mod målet, uanset om det er vægttab, motion eller andet)

GRATIS VIDEO-SERIE:

Vægttab med din hjerne

Skriv dig op og få adgang til de 5 videoer der lærer dig, hvordan du gør hjernen til medspiller i stedet for modspiller.

+ inspiration til sundhed i en travl hverdag og mentale mindhacks.

Sådan! Tjek fluks indbakken.

Pin It on Pinterest

Share This